مشاوره تحصیلی تلفنی

کارنامه نهایی کنکور کارشناسی ارشد

کارنامه نهایی یا کارنامه سبز چیست؟ آیا کارنامه نهایی همان نتایج نهایی کنکور ارشد می باشد؟ باید بگوییم که سخت در اشتباهید! نتایج آزمون ارشد طی چندین مرحله اعلام می شود و شرکت کنندگان این آزمون می توانند ابتدا کارنامه اولیه کنکور خود را دریافت نمایند و از مجاز یا عدم مجاز بودن به انتخاب رشته کنکور ارشد اطلاع یابند. پس از این که متقاضیان بر اساس رتبه و تراز خود نسبت به ثبت کد رشته ها اقدام کردند، لازم است که منتظر اعلام نتایج نهایی یا همان نتایج انتخاب رشته باشند.

اما این پایان راه نیست! سایت سنجش و دانشگاه آزاد اسلامی کارنامه ای تحت عنوان کارنامه سبز کنکور ارشد برای انتخاب رشته کنندگان آزمون مذکور منتشر می کند. این کارنامه مدت کوتاهی پس از اعلام نتایج نهایی به دست متقاضیان می رسد و می توانند با اطلاعات مندرج در آن از وضعیت قبولی خود در رشته های انتخابی و آخرین رتبه قبولی در هر رشته اطلاع یابند. در سال جاری، کارنامه نهایی کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری هنوز منتشر نشده است و در رابطه با کارنامه سبز کنکور ارشد دانشگاه آزاد باید بگوییم که در تاریخ 7 شهریور ماه 1403 از طریق سایت azmoon.org به دست متقاضیان رسید.


کارنامه سبز کنکور کارشناسی ارشد چه اطلاعاتی را در اختیار داوطلبان قرار می دهد؟

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، کارنامه سبز آزمون کارشناسی ارشد اطلاعات ارزشمندی را در اختیار داوطلبان قرار می دهد. تمامی افرادی که انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد را انجام داده اند می توانند کارنامه سبز دریافت کنند. بر اساس این کارنامه متقاضیان از وضعیت کد رشته های انتخابی خود اطلاع می یابند. همچنین در صورتی که از نتایج خود ناراضی هستند می توانند اغتراض خود را در سایت ثبت نمایند و در صورت امکان درخواست بررسی کد رشته های دیگر را عنوان کنند.

کارنامه سبز کنکور کارشناسی ارشد دارای مندرجاتی همچون (مشخصات ثبت نامی و هویتی فرد، رتبه و تراز کسب شده، وضعیت کد رشته های انتخابی، رتبه آخرین فرد قبولی در هر کد رشته و...) می باشد. همچنین در این کارنامه کد ها و عددهای مشخصی را مشاهده می کنیم که هر کدام از آن ها معنی و مفهوم خاصی را به بیننده می رساند. برای مثال علامت ستاره مربوط به پذیرفته شدن در آن کد رشته می باشد و بسیاری از عددهای دیگر که مفهوم آن ها در انتهای کارنامه درج شده است.



منبع: انتشار کارنامه سبز کنکور کارشناسی ارشد

+ نوشته شده در دوشنبه 9 مهر 1403ساعت 9:04 توسط moshaveranebartar | | تعداد بازدید : 4