مشاوره تحصیلی تلفنی

اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور دکتری

انتخاب رشته یک امر مهم و پیچیده در انواع آزمون از جمله کنکور دکترا می باشد و لازم است که به دست افراد با تجربه و متخصص در این زمینه صورت بپذیرد تا بهترین نتیجه را برای فرد به ارمغان بیاورد. پس از زمان برگزاری آزمون دکترا، شرکت کنندگان مشتاقانه منتظر نتایج آزمون خود می باشند. در ابتدا کارنامه اولیه ای برای تمامی شرکت کنندگان آزمون مذکور منتشر می گردد که بر اساس آن می توانند از درصد و تراز کسب شده در هر درس و کد ترکیب ها و مجاز یا عدم مجاز بودن به انتخاب رشته اطلاع یابند.

در صورتی که افراد بر اساس نتایج اولیه کنکور دکتری خود مجاز به انتخاب رشته شده اند می توانند پس از انتشار دفترچه راهنما در موعد مقرر نسبت به ثبت کد رشته ها انتخابی خود اقدام نمایند. همانطور که در مطلب فوق به آن اشاره شد، بهتر است این اتفاق مهم به دست مشاوران و افراد حاذق انجام شود و فرد بتواند پس از انتشار نتایج انتخاب رشته و کسب موفقیت وارد مرحله مصاحبه دکترا شود.

نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری چه زمانی منتشر می شود؟

به طور معمول حدود یک ماه تا چهل روز پس از انجام انتخاب رشته کنکور دکتری داوطلبان می بایست منتظر اعلام نتایج باشند. در سال جاری جواب انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد (سال گذشته) در روز شنبه به تاریخ 12 خرداد ماه 1403 منتشر گردید و داوطلبان با مراجعه به سایت های سنجش و دانشگاه آزاد اسلامی می توانند کارنامه خود را مشاهده و دریافت کنند. باید این نکته را متذکر شویم که به محض اعلام هر گونه خبر جدید مربوط به نتایج انتخاب رشته دکترا، مقاله حاضر به روز رسانی خواهد شد.



منبع: اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور دکترای تخصصی

+ نوشته شده در سه شنبه 17 مهر 1403ساعت 9:00 توسط moshaveranebartar | | تعداد بازدید : 3