مشاوره تحصیلی تلفنی

برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد پیشگیری بیماری های دامی

می دانیم که دام ها بخش مهمی از اقتصاد کشور و تامین غذای مورد نیاز انسان را تشکیل می دهند بنابراین حفاظت و مراقبت از آن ها بسیار حائز اهمیت می باشد. رشته پیشگیری از بیماری های دامی دارای کاربرد و اهمیت بسیاری در سلامت دام ها و پیشگیری از بیماری آن ها می باشد. هدف از تربیت متخصصانی در این حوزه از علم، مراقبت و پیشگیری از بیماری های دامی می باشد. داوطلبان علاقمند به این رشته می توانند با شرکت در آزمون ارشد، رشته پیشگیری از بیماری های دامی را انتخاب نمایند و وارد دانشگاه های سراسر کشور شوند.

متخصصان در رشته پیشگیری بیماری های دامی، با ارائه طرح هایی برای پیشگیری و کنترل بیماری های دامی اعم از عفونی و غیرعفونی و همچنین بیماری های مشترک انسان با دام ها کمک شایانی به صنعت دام می کنند. به طور کلی این رشته اهدافی همچون کنترل و ریشه کنی بیماری های دامی با مدیریت طرح های سازمان دامپزشکی، انجام امور مربوط به بهداشت عمومی و مبارزه با انواع بیماری های مشترک انسان و دام را دنبال می کند. افرادی که به مباحث دامپزشکی و فعالیت در حوزه های مرتبط با دام علاقمند هستند، انتخاب این رشته می تواند گزینه مناسبی برای آن ها باشد.

رشته پیشگیری بیماری های دامی با توجه به اهمیت دام و حیوانات در جوامع مختلف، بازار کار مناسبی را برای علاقمندان به خود فراهم کرده است. فارغ التحصیلان در این رشته می توانند در حوزه های مختلفی از جمله تدریس در دانشگاه ها و دبیرستان ها، فعالیت در زمینه پژوهش و تحقیق، فعالیت در شرکت های تولید دارو و فرآورده های دامی، وزارت جهاد کشاورزی و... به فعالیت بپردازند. همچنین می توانند مراکز مشاوره و دامداری برای خود راه اندازی کنند. علاقمندان به این رشته می توانند با افزایش مهارت و پشتکار خود، آینده مناسبی را برای خود رقم بزنند.




منبع: برنامه ریزی آزمون ارشد پیشگیری بیماری های دامی

+ نوشته شده در دوشنبه 25 دی 1402ساعت 15:42 توسط moshaveranebartar | | تعداد بازدید : 14